Wednesday, December 19, 2012

Dulu & Kini

Dulu

Dulu lain sekarang lain.. Dulu masa sebelum study dekat MSU, aku belajar dekat sini:


Inilah sekolah aku dulu, sekolah kesayangan aku yang menjadikan aku manusia seperti sekarang. Memang sayang giler lah dekat sekolah ni.. Opss, terlupa pulak nak kenalkan nama sekolah ni. Inilah SMK Layang-Layang. Sekolah ni terletak di Zon Layang-Layang dalam daerah Kluang yang terletak di tengah-tengah negeri Johor.. huhuhu. Explaination yang panjang tapi okey lah kot. Nak cerita lagi, sekolah ni memang best. Aku suka sangat sekolah dekat sini. All my friend and teacher is happening. We like a family and sibling lah katakan.. Eh, speaking pulak, hahaha.. Apew p0n tab0leh.. Tapi okeylah kan sekali-sekala speaking, bak kata orang Selangor, "speaking je kot", kot nya tu tak tinggal sampai aku pun dah terikut-ikut kot... hahaha.. Ok, back to the story.. Nak cerita memang panjang. Tapi korang tengoklah gambar-gambar dekat bawah ni. Aku nak perkenalkan satu persatu gambar yang aku upload ni.. Jengjejeng.... Layan.......................

Ha, inilah logo sekolah aku.. Lawa tak?? Lawa kan.. Kombinasi warna yang sangat menarik dengan cogan kata "TINGGI ILMU MULIA BUDI", menampakkan lagi seri logo atau lencana sekolah aku ni. Bak kata orang-orang kat twitter #AWESOME .. hahaha.. Biasalah ikut trend terkini.. Trend je kot, huhuhu


Ha, yang ni pulak, block A dan pintu jalan masuk sekolah.. Masa tingkatan 5 dulu, aku dekat sinilah.. Memang #AWESOME gila.. Buddies aku semua gila-gila, bak kata orang kepala merong..hahaha.. Kat sini jugaklah kami semua pelajar ramai-ramai masuk ke sekolah dan keluar untuk pulang dengan berjalan kaki untuk ambil bas kat bawah, tempat parkir bas. Time jalan, ada yang berbual, bergurau senda dan ada juga yang tak cukup sifat berlari pecut kat sini..huhuhu.. Siapa yang makan cili dialah yang merasa pedasnya..


Block A... Menempatkan makmal sains tulen, Bilik darjah tingkatan 3 & 5.. Rindu yang teramat dekat blog ni.. Lagi-lagi dekat koridor tempat bersantai depan kelas sambil melihat keindahan alam disekeliling.. Indahlah sangat..huhuhu


Block B & Block C


Block C & Block D.. Tak lupa juga tapak perhimpunan.. Rindunya dengan tapak perhimpunan ni.. Setiap minggu je ada sahaja cikgu yang kena gelak dengan kami.. huhuhu.. Silap sikit bagi ucapan habislah..


Block D dan jalan menuju ke masjid, asrama, kauters guru dan bangkel-bangkel kemahiran hidup


Hmhm.. nak tengok ni pulak?? Gambar-gambar lama masa kat sekolah dulu

With my best friend.. Eqa Babat.. huhuhu

Koridor depan sekolah tempat kami bersantai.. Masa ni cikgu tak ada.. weeeeeeeee.. siap boleh bawak iphone lagi kan... Nasib tak kantoi..

Extra class kat dalam makmal biologi.. weeee, posing sahaja.. sebelah tuh Jun gegedik.. Oklah, kat dalam gambar ni tak adalah gedik sangat.. huhuhu

With brader, kaki pukul, gangster sekolah.. hahaha... gangster lah sangat kan. huhuhu.. Masa ni kat dalam makmak kimia.. Extra class jugak.

Rest time.. duduk dekat depan makmal.. Waiting for the next class with Mrs. Farahiz Fairuz.. FzFz gitu nama dia..


Ha, dua gambar kat atas ni lah kelas kita orang.. Rindunya dekat kelas ni.... Rindu lagi dekat semua yang pernah menghuni dekat sini... Sayang korang beb.. CHAIYOOKKK..



Kini



Ha, sekarang ni, dekat sinilah aku belajar.. MANAGEMENT & SCIENCE UNIVERSITY.. Tagline dia, UNIVERSITY OF CHOICE.. Alhamdulillah, dah pertengahan semester ke3 dah.. Ada lagi dua semester, habislah diploma dekat sini.. Lepas tu degree nak sambong belajar dekat IPTA pulak lah.. Tak nak dekat sini sebab dekat sini Money Sucker University.. Opsss, bukan aku cakap, semua orang cakap..

MSU Tower.. Main campus MSU ni dekat Shah Alam.. Induklah.. Yang lain yang banyak branch-branch tu dikenali sebagai kolej PTPTL, under MSU jugak..

Cantik tak?? Boleh lah kot.. hahaha, pandai jugak aku ambil gambar ni.. Suasana hampir malam.. Bolehlah jadi photography kan.. huhu, perasan..


Ha, yang kat bawah ni lah kehidupan aku seharian sekarang...
Lab

Online

Waiting

Lepaking


Ha, inilah kisah aku.. Kisah?? Story ker.. taklah.. share sikit-sikit je.. Yang dulu happy, sekarang pun happy.. Alhamdulillah..
Okaylah dah tak ada apa nak share lagi ni.. bye.. Assalamualaikum.. Peace Yall..eh, teramik tagline Maharaja Lawak Mega lak.. Pinjam je kot.. Shhhhh!!!!! CHAIYOOKKK

2 comments :