Wednesday, April 3, 2013

Kenali dan Fahami haruman badan


Ada dua alasan utama yang korang harus mengenal haruman yang sesuai. Firstly, must use significant perfume yang sesuai dengan tindak balas kulit. Next, the important thing is, perfume korang mestilah boleh dikenali oleh orang yang dekat dengan korang. That’s mean, ianya mampu menyerlahkan diri korang yang sebenar..


Kumpulan nota haruman
1. Adalah lebih mudah mengenali haruman dan wangian yang sesuai dengan tubuh badan korang.Terdapat beberapa kumpulan haruman yang terdiri daripada jenis-jenis, antaranya:
  • Flora - Gabungan alam dan semulajadi 
  • Amber - Gabungan nota-nota manis dan eksotik
  • Woody - jenis nota bauan sandalwood dan cedar

Terdapat juga haruman yang terhasil daripada bahan semulajadi yang lain seperti madu dan tobacco.

2. Jenis nota ini digolongkan dalam kumpulan haruman leather. Nota haruman dalam kumpulan sitrus pula kebanyakkannya banyak menggunakan bahan seperti  bergamot dan labdanum. Nota last sekali adalah golongan bauan haruman moden yang menghasilkan aroma yang lebih natural. Normally kalau korang boleh tengok kat label perfume yang ada tertulis aqua, ia lebih fresh dan sesuai digunakan oleh lelaki dan perempuan.


Haruman Lambang Personaliti
  1. Haruman yang korang pilih adalah lambing siapa diri korang.
  2. Buat yang sophisticated, perfume dari kumpulan aroma musky dan amber boleh menyemarakkan personality korang.
  3. Buat si jejaka yang hadir penuh karisma pula, macam aku kan.. hahaha.. pilihan nota daripada bancuhan woody akan mengetengahkan konotasi karisma diri.
  4. Buat korang yang sporty yang tanbgkas dan energetic, penggunaan haruman segar seperti sitrus dan aquatic merupakan pilihan yang bijak untuk mekar harum dan bertenaga sepanjang hari
  5. Buat yang romantic soul pula, pilahan nota bancuhan floral amat sebati dengan jiwa korang..


Kenal pasti kesesuaian

1. Gaya Hidup
Gaya hidup dan aktiviti harian juga antara faktor utama dalam keserasian perfume dengan body korang. Perfume mempunyai suhu tersendiri for the responding. In the midday, better jika korang memilih wangian dengan nota lembut yang tidak terlalu dominan baunya. In other word means, yang lebih menyenangkan. For the night sensation, perfume yang sedikit hard pasti menonjolkan aura yang lebih menyerlah.

2. Jenis Kulit
Nota-nota haruman ini juga bergantung pada jenis kulit yang berbeza.. Kulit kita kan tak sama.. For korang yang memiliki kulit lembap dan berminyak, perfume dari nota sitrus mampu memberi tindak balas baik pada kulit. Berbeza pula korang yang memiliki kulit kering dan sensatif, haruman daripada nota bancuhan nota musk dan tobacco memberi ilusi aroma yang lebih tahan lama.


Ha korang, kalau nak beli perfume tuh tengok-tengok dekat sini dulu.. Check where are suitable for you.. Jangan main tibai jup beli ya.. Oklah As Salam..

YOUR SINCERELY:

Peace kat emesyuuu library..

1 comment :