Sunday, April 7, 2013

Tips & Etika Pilih Bunga Mengikut Kesesuaian


Peranan bunga dari generasi ke generasi sering dihadiahkan sebagai tanda terima kasih, penghargaan dan cinta. Golongan wanita yang paling bertuah apabila sering menerima jambangan bunga yang bukan sahaja menceriakan hari korang, tetapi merasakan keanggunan diri serta dihargai. Kepada guyz juga perlu ambil tahu supaya korang semua tak terkial-kial masa bercinta nanti..

Memperlihatkan rasa cinta dengan sejambak bunga akan menambahkan rasa sayang pada pasangan korang terhadap korang. So, amatlah wajar korang kena tahu pasal etika dan pemilihan bunga yang bersesuaian based on the situation. Not choose with the right path, when bunga dihantar dengan hati yang tulus ikhlas, sebagai balasan korang pula akan menerima perasaan kasih berpanjangan untuk kebahagiaan korang dan pasangan korang.

Korang semua nak tahu tak jenis-jenis bunga dan maksud disebalik bunga itu yang boleh membuatkan si penerima cair dengan kita.. Ni ha:
  1. Ros Merah untuk cinta dan kasih sayang.
  2. Ros kuning untuk persahabatan dan persaudaraan.
  3. Ros merah jambu untuk cinta rahsia.. Means macam kekasih gelaplah..
  4. Ros putih untuk cinta yang suci.. Oh so sweet.. Basicly untuk ahli keluarga, majlis-majlis keramaian, perkahwinan dan kematian bagi orang bukan beragama islam.
  5. Carnations yang mempersonakan. Sesuai sangatlah untuk cinta korang yang sedang mekar berbunga tu macam carnations.
  6. Orkid adalah lambang cinta dan kecantikan. Orkid amat sesuai untuk semua majlis tanpa ada sebarang maksud tersirat.
  7. Daisy untuk si dia yang setia. Sesuai untuk disambut pada hari-hari seperti hari ibu, hari bapa dan hari yang bersesuaian mengikut lambang daisy ni..
  8. Lily untuk kasih yang suci dan manis gitu. Sesuailah untuk parents yang hendak beri bunga dekat anak perempuannya..
  9. Krisantimum untuk nilai persahabatan yang sejati..

Oklah, itu jup nak share.. Jadi korang, amat penting untuk mengetahui jenis-jenis bunga dan lambang apakah bunga tersebut untuk kita dan si penerima.. Jangan korang main tibai jup.. Untuk makwe ko bagi orkid buat apa, memang kecil lah hati dia.. Mengong.. Pehhhh aku punya words, macam sial kan..

Thanks cause read this entry yang tak seberapa ni..

YOUR SINCERELY:

With my besties.. Azita n kawan dia Farah.. Kat Uplaza..

1 comment :