Friday, December 26, 2014

Gift Completed

Assalamualaikum

Firstly sebelum membebel, iollss nak ucapkan takziah kepada semua mangsa-mangsa banjir di negeri pantai timur yang sedang dilanda musibah.. Percayalah, ada hikmah disebalik musibah yang diberi..

Ok, berkenaan dengan tajuk diatas, completed gift tuh bukan bermaksud iollsss sambut xmas.. Iollsss muslim.. So, as uollsss know, bulan November dan December ni bersempena dengan cuti panjang, maka orang-orang melayu dan Malaysia ni memang tidak lekang dengan majlis perkahwinan.. Termasuklah dengan keluarga iollsss sekali..

On 27 December ni, untuk tarikh dari post ni esoklah, my dear Etty Syarmila n my bro Shahrul Md Tahir akan melangsungkan hari perkahwinan mereka.. Today after sembahyang jumaat, depa akan dinikahkan and then esoknya pula adalah majlis resepsi..

So disebabkan mereka berdua ni antara orang terpenting bagi iollsss dan family, iollsss perlu membuat beberapa preparation for the gift.. Dari awal November lagi iollsss dah fikir lepas gaji masuk.. Bayangkan dua bulan lagi k0t.. Dengan cuti dah mintak.. Sampai b0ss i0llsss kata macam ni: “U yg nak kahwin ke?”.. Bapak kau berak berdirilah kalau tak segan w0i…

Sogo menjadi pilihan untuk iollsss mencari gift buat depa semua.. Antara barang-barang yang iollsss dapat kat sogo antaranya:







See, see, nasib tengah offer.. Kalau tak terbang RM400 ke RM500 jawabnya.. Disebabkan tengah offer YES kat sogo, harga barang untuk gambar diatas semua hanyalah RM180++ lebih kuranglah.. Later I calculate ya.. Kalau ikut harga asal dalam anggaran RM 400 ke RM500 lah.. Kat sogo tuh apa yang murah mak cik oi, better gi jalan TAR n jalan masjid india, lagi murah.. Sesungguhnya disekitar itu semua adalah syurga membeli-belah bagi ibu kota Kuala Lumpur..

Before I tamatkan story hari ini, iollss nak uollsss tolong doakan kami semua agar majlis yang dirancang berjalan lancar.. Ada beberapa gambar lagi dibawah ni yang menunjukkan keadaan sungai sayong yang terletak belakang rumah kami semasa aktiviti rewang berlangsung..







Banjir sudah sampai ke Johor.. Johor dah beberapa hari ni terus hujan dan mendung.. Tahukan anda, ibu-ibu bimbang kain tak kering.. Hahaha.. Letak punch line sikit…

Ok one more thing, iollsss nak sertakan sekali gambar pengantin di akhir entry ini.. Sekian..

Really I love both of them.. So cute dear n bro..

YOUR SINCERELY:

SAFIE MOKHTAR

No comments :

Post a Comment