Friday, March 22, 2013

Samsung Galaxy S4 Gempak!!!!!!


Setelah banyak spekulasi yang timbul, Samsung akhirnya mendedahkan atau mengeluarkan secara rasmi Samsung Galaxy S4 pada acara eksklusif di New York minggu lepas. Fuyooo, kalau ada peluang, teringin jugak aku nak pergi tengok depan-depan.. Kan korang.. Tapi siapalah aku ni.. Muwahahahaha..

Pada pandangan pertamakan, ia adalah sangat menarik, dan kita tidak ragu-ragu bahawa ia akan menguasai pasaran tahun ini, jadi apa sebenarnya yang menjadikan ia begitu istimewa? Apakah?? Jom sama-sama kita saksikan.. Telefon yang hebat.. Dan jom sama-sama kita dapatkan, if dalam poket ada duitlah kan.. Bhahahaha.. Ni duit tak ada nk beli.. puihhh2..



Wah, cun melecun..




Ciri-ciri

Ciri yang paling menarik yang Samsung Galaxy S4 adalah yang jenama baru 8-teras pemprosesan, menjadikannya satu kuasa keupayaan - Samsung baru Exynos 5 OCTA berpecah-8 teras ke dalam dua kumpulan, yang membenarkan 1 pemprosesan unit berkuasa untuk tugas utama, dan satu yang lebih kecil untuk operasi latar belakang yang lebih biasa. Ini adalah sempurna untuk “multitasking” dan akan membuatkan ia menjadi kegemaran yang sebenar di kalangan pemain mudah alih, yang sentiasa mencari untuk meningkatkan kapasiti pemprosesan.

Satu pemproses grafik dikemaskini juga dan dipaparkan di S4, menggunakan Teknologi IMG membina dengan keupayaan yang sama sebagai iPad generasi keempat. Untuk membuat peningkatan besar dalam penggunaan kuasa ini, Samsung juga telah laksanakan bateri baru, menjanjikan kuasa lebih daripada keluaran sebelumnya.


Reka Bentuk or Design

Walaupun bateri yang lebih besar, reka bentuk keseluruhan S4 itu adalah sedikit langsing berbanding S3, walaupun lebih tinggi untuk membenarkan ruang untuk paparan skrin sentuh 5-inci. Telefon bimbit yang berada di 136.6mm dalam ketinggian dan 68.9mm trim lebar, membenarkan ia digunakan selesa dengan satu tangan. Pehhh.. Paparan itu sendiri adalah mengesankan, penuh HD dengan resolusi 1920 x 1080 menjanjikan imej yang indah sama ada korang mengambil gambar atau bermain permainan video. Butang “standart narrow Home” kekal di bawah, diapit oleh kunci kapasitif “Kembali” dan “Menu.”

Perisian

S4 datang dengan versi terbaru Android Jelly Bean yang dipasang iaitu sebuah sistem operasi yang lebih daripada mampu menyampaikan semua perkakasan peranti yang ditawarkan. Di atas ini adalah beberapa ciri-ciri tambahan - Samsung yang terkenal baik untuk mengelakkan “bloatware”, sebaliknya termasuk ciri-ciri yang benar-benar menambah pengalaman pengguna yang hebat untuk telefon.

Ini adalah yang paling ketara dalam kamera 13-megapiksel, yang datang dengan pelbagai keseluruhan kebolehan - kegemaran kami adalah mod “Dual Shot”, yang membolehkan korang untuk mengambil gambar dengan depan dan kamera belakang pada masa yang sama dan “Mod Cinema”, yang mempunyai keupayaan untuk bernyawa satu bahagian gambar korang untuk mencipta “gif file”. Kamera depan juga mempunyai ciri-ciri tersendiri - jika korang membaca sesuatu ia akan menggunakan perisian pengiktirafan muka untuk menentukan sama ada korang masih melihat skrin supaya paparan korang tidak akan mematikan, dan dengan perisian “Air View”, korang boleh mengawal telefon korang dengan menggunakan isyarat, bukannya skrin sentuh.


So,

Apa yang korang fikir tentang Samsung Galaxy S4? Awesomekan.. Apa lagi, yang gila gaban tuh, sediakan duit.. yang tak ada duit tuh gigit jari juplah ye.. Hahahahar..

YOUR SINCERELY:
 Muka penat.. Baru balik dari Pavi tadi.. Pehhh..  Sempat lagi capture.. And then update pasal S4.. Awesome..

No comments :

Post a Comment